0

App zoekt woning op emotie

App zoekt woning op emotie

Hoekstra & Van Eck introduceren een nieuwe app: Emozo. Die richt zich op de emotionele aspecten die bij het kopen van een huis komen kijken. “Woningzoekenden kunnen zo veel gerichter zoeken en krijgen meteen een gevoel bij het huis en de omgeving”, legt Eric Bond, algemeen directeur van de Hoekstra & van Eck/Hendriks groep, uit. 

Met de app kan op nieuwe wensen gezocht worden, namelijk op zoektermen als ‘jaren 30’, ‘aan het water’, ‘bos in de buurt’, ‘vrij uitzicht’, ‘doe het zelf’, ‘hondenliefhebber’, ‘levendig’, ‘rustig’, ‘weilanden’, ‘sport’, en nog veel meer. Dit maakt dat het gevonden aanbod veel breder en anders wordt.

 

Aangename verrassing

“We hebben de Emozo vorige week woensdag gelanceerd en nu al merken we dat er veel meer drukte is op onze website”, vervolgt Bond. “Huizenzoekers stuiten nu op woningen die voorheen aan ze voorbij waren gegaan. Dat is een aangename verrassing voor ze.”

 

Verkoper vertelt

Een van de onderdelen van de app is dat de verkoper zelf iets over de woning vertelt. “Dat is echt heel anders dan wanneer wij als makelaar dat doen. Wij hebben het niet over de gezamenlijke trap om de goten schoon te maken, over de barbecue of over hazen die rondlopen in de weilanden waarop de woning uitkijkt.”

 

Laagdrempelig

“De zoektocht begint nog steeds bij de oppervlakte, de prijs, het aantal kamers, enzovoorts. Maar het emotionele aspect komt daar nu bij. Dat aspect speelde altijd al wel een rol in de zoektocht, maar daarvoor moesten mensen naar de woning in kwestie toe om daar met de huidige bewoners of buren te spreken. Dit is veel laagdrempeliger en speelt al tijdens de zoektocht een rol en niet daarna pas.”

 

Voorop lopen

“Onze doelstelling is om voorop te lopen in de makelaardij, daarom zullen wij altijd blijven verbeteren en innoveren. Eerst willen wij nog meer sfeer in de presentatie van woningen gaan brengen, dat is de volgende stap. Wij hebben altijd voorop gelopen; we waren de eerste makelaar op internet, met full colour advertenties, met een Or-code, met live chat op onze website en nu ook met Emozo.”

bron: App zoekt woning op emotie | www.vastgoedactueel.nl | lees het gehele artikel

 

 

Gearchiveerd in: Vastgoedactueel

 

Recent Posts

Deel dit bericht met anderen:

Laat een reactie achter

Submit Comment
 
© vastgoedwereld.nl || InterPage Media: disclaimer | sitemap | links | dieet | Advocaat Hoorn Brugman || Letselschade Kompas |
Get Adobe Flash player